Jak wspierać rozwój emocjonalny uczniów i uczennic w szkole
Mózgi sześciolatków i siedmiolatków wykonują każdego dnia gigantyczną pracę rozwojową. Po pierwsze, mniej więcej od tego wieku zaczyna u dzieci dominować lewa półkula mózgowa, po drugie -coraz sprawniej zaczyna funkcjonować kora mózgowa. Oba te zjawiska pozwalają dzieciom częściej wykorzystywać logikę i porządek w codziennych wyzwaniach, oraz powstrzymywać się od robienia masy głupich, ale pociągających rzeczy. Dzieci zaczynają od tego czasu lepiej sobie radzić z codziennymi frustracjami, konfliktami i niezaspokojonymi potrzebami, ale wcale nie znaczy, że będą to umiały od razu. W mózgu muszą się wykształcić się nowe nawyki.
Dzieci, rodzice i góra emocji.
Dzieci często doświadczają emocji o wiele bardziej intensywnie niż rodzice. Dziecięce mózgi, w chwili dużego pobudzenia nie radzą sobie z samodzielnym regulowaniem tych emocji i powracaniem do spokoju. Dzieci potrzebują do tego rodziców. Jak ro zrobić dobrze? Zapraszam do artykułu.
Uczenie się i emocje.
Nowy rok szkolny rozhulał się na całego. Dzieci albo wpadły w rytm szkolny i dobrze im idzie. Albo już straciły resztki energii i mają dosyć. Co możemy zrobić jako rodzice, żeby im pomóc? Możemy zadbać o to w jakich warunkach uczą się dzieci w domu. I nie chodzi tu o biurko, krzesło i światło. Chociaż to też ważne. Ale o klimat emocjonalny towarzyszący uczeniu się i odrabianiu prac domowych.
Emocje i kontakt z dzieckiem w czasie ciąży
emocje-i-kontakt-z-dzieckiem-w-czasie-ciąży
Garść informacji o tym w jaki sposób dobrostan psychologiczny mamy wpływa na funkcjonowanie i rozwój malucha w ciele mamy. A także kilka wskazówek jak rozmawiać i bawić się z dzieckiem zanim jeszcze się urodzi.
Jak ukoić płaczące niemowlę
Przydatne informacje dla rodziców małych dzieci, o tym co pomaga maluchom uspokoić się , oraz o tym jak ważne jest nastawienie i zachowanie rodziców.
Więcej na ten temat podczas warsztatów Witaj na świecie- wszystko będzie dobrze 🙂
Dlaczego dzieci nie lubią szkoły
http://dziecisawazne.pl/dlaczego-dzieci-nie-lubia-szkoly/
Wszyscy chodziliśmy do szkoły i jakoś to przeżyliśmy, więc nasze dzieci też przeżyją? Niby tak, ale… te wszystkie godziny, dni i lata spędzone w szkole mogłyby być wykorzystane dla wspierania rozwoju dzieci, a nie tylko dla realizowania programu. Artykuł o tym czego potrzebują dzieci i kiedy najlepiej się uczą i co można zrobić, kiedy szkoła całkiem już nie zdaje egzaminu.
Jak wspierać rozwój dzieci od urodzenia do 2 lat
Fragment publikacji Jesteśmy rodzicami w Polsce, której jestem współautorką. W tej części można przeczytać o rozwoju mózgu u dzieci, oraz o tym czego potrzebuje dziecko do harmonijnego rozwoju w pierwszym trymestrze, a także w pierwszym i drugim roku życia.
jak-wspierac-rozwoj-dziecka-od-urodzenia-do-2-lat
Jak wspierać rozwój dzieci od 3 do 6 lat.
Etapy rozwoju dziecka w wieku 3-6 lat, proste sposoby na „bunt dwulatka” i inne trudne zachowania, jak się przygotować do rozpoczęcia nauki w szkole i przedszkolu, napięcia emocjonalne u małych dzieci i sposoby ich rozładowania. A także krótka informacja dla rodziców dzieci-uchodźców i migrantów o tym, jakie mogą być psychologiczne i społeczne skutki migracji dla dzieci.
jak-wspierac-rozwoj-dzieci-od-3-do-6-lat